فارسی | Deutsch

خبرچین: ایران در هفته ای که گذشت( ۲) جمهوری شیادان!



ژوئن 27, 2022

امروز و پس از چهل و اندی سال از روی کارآمدن جمهوری اسلامی بر همگان چهره بس ناپاک  شارلاتان های حکومتی بقدر کافی افشا شده است. هم در ابتدا معلوم شد که عکس امام شان خمینی در ماه نبوده است و او همان روزها که برای مستضعفان سینه چاک میکرد و وا مصیبتا سر داده بود, در گوش وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه میگفت تا برایش بیمارستان خصوصی و دربست از آلمان بخرند آنهم از بیت المال مستضعفین! سپس رئیس جمهورش رفسنجانی با معرکه های اقامت نماز جماعت ها بهای ارز خارجی را جابجا میکرد و سرمایه های گزافی به جیب میزد. میر حسین موسوی اش که در مقام نخست وزیر دهه شصتی هنوز هم ادعا میکند از کشتار سراسری زندانیان سیاسی اطلاع نداشته است. احمدی نژادش که هاله نور روی سرش دید و روحانی دروغگو و امروز هم رئیسی قاتل که با شعار مقابله با فساد اقتصادی آمد و بزرگترین فساد گران مالی بیخ گوشش در امنیت و آزادی کامل به غارت منابع ملی کشورمان مشغولند. جمهوری شیادان مصداق بارز و سیمای حکومت آنان است.

در طی دهه های گذشته دست اندرکاران نظام به تجارب بسیاری دست یافته اند و روشهای بسیار پیچیده تری را در اختیار گرفته اند که هم با اعتراضات مردم کشورمان مقابله کنند و هم جامعه بین الملل را در زمینه های متنوع آچمز کنند.واقعیت قضایا این است که همان زمانی که اپوزیسیون خارج کشور دغدغه آزادی دستگیرشدگان فرهنگی و کارگری را دارد و بحق برای رهایی آنان تلاش میکند, هم توکایف رئیس جمهور قزاقستان به ایران میرود و قرارداد دراز مدت امضا میکند و هم لاوروف وزیر خارجه روسیه. رفت و آمدهایی که در شرایط بحرانی کنونی بویژه وقایع اوکراین ارزیابی از آنها بسیار پر اهمیت است.

اپوزیسیون ایرانی خارج از کشور بدلائل متعددی ناتوان از پاسخگویی و نه حتی تحلیل مشخص از وقایعی است که در سطح سیاسی و اقتصادی در ابعاد ارتباطات بین المللی جمهوری اسلامی واقع میشود. بعبارت دیگر پرداختن به اتفاقات حقوق بشری در اعماق جامعه از قبیل سرکوب اعتراضات کارگران و زنان و بازنشستگان و دانشجویان و همچنین بازداشت ها و زندان و مجازات اعدام و دفاع از حقوق اولیه شهروندان بسیار ضروری و مهم است اما رفتار و ارزیابی نظام در گامهای سیاسی و اقتصادی با جامعه بین الملل نمیبایستی اهمیت خود را از دست بدهد.

مردم افغانستان کشور همسایه روزهای غم انگیز و رنج آوری را سپری میکنند. آنها هم دچار بلایای زمینی تحت حاکمیت طالبان و هم بلایای طبیعی مثل زلزله اخیر هستند. زلزله ای که بیش از هزار قربانی گرفت و پرشمار دیگری که آسیب دیدند و یا خانه و کاشانه خود را آوار دیدند.

همچنین در هفته ای که گذشت اسم حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه در صفحه اول بسیاری از رسانه های فارسی زبان بچشم میخورد. او را از سمت امنیتی خود در سپاه پاسداران برکنار کردند و محمد کاظمی را بعنوان مهره امنیتی خود معرفی کرده اند. بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی معتقدند که این جابجایی بسیار پراهمیت و پشت پرده های بسیاری دارد حال آنکه کوثری یکی از سرداران سپاخ در مصاحبه ای اعلام داشته است که این جابجایی امری کاملا عادی است. بی شک در آینده ای نزدیک دلیل این برکناری و آن جایگزینی مشخص خواهد شد.حسین طائب در سرکوب اعتراضات سال 1388 نقشی بزرگ داشت. در آندوره او فرمانده نیروی مقاومت بسیج و معاون اطلاعات سپاه پاسداران بود.

بازنشستگان تامین اجتماعی کماکان به تجمعات اعتراضی خود ادامه دادند. تازه ترین این تجمعات در اهواز, کرمانشاه, اراک و یزد رخ داد. بازنشستگان در اهواز شعار ( رئیسی دروغگو, حاصل وعده هات کو؟) سر داده و خواستار رسیدگی فوری به مطالبات خود شدند.

ماشین اعدام توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی همچنان و با شتاب بیش از گذشته در راه است. هر روزه اخبار و گزارشات اعدام در زندانهای مختلف کشور در جراید و شبکه های اجتماعی منتشر میشود.این اقدامات بی تردید در ارتباط با موج فزاینده اعتراضات و اعتصابات مردمی است و اصلی ترین هدف آن ترویج خشونت در جامعه و ارعاب مردم کشورمان میباشد. زندان گوهردشت ( رجایی شهر ) یکی از مراکزی است که اعدامها در آن صورت می پذیرد. بتازگی نیز 5 زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده اند. چنانچه روند اعدام های سیاسی و غیر سیاسی جمهوری اسلامی با شتاب کنونی ادامه یابد بی شک میتوان گفت که سال جاری جمهوری اسلامی در قتل و اعدام انسانها در ایران رکوردی جدید برجای خواهد گذاشت.

دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف پس از 26 ماه حبس در سلولهای 209 زندان اوین به بندهای عمومی منتقل شدند.این دو نفر هر یک به 16 سال زندان محکوم شدند. امیرحسین مرادی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ و علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ هستند.

علی یونسی مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک که در چین برگزار شده بود را دریافت کرده بود.

حسن میرکاظمی معروف به رعیت که تصویرش بر ترک موتور بسیجی با لباس شخصی همراه با کلت کمری در حین کشتار معترضان در وقایع هشتاد و هشت, شهرت یافت و در تجارت و اختلاس و دزدی و شیادی همراه با بابک زنجانی دستگیر شده بود به 35 سال زندان محکوم شد. نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را گردانی از افراد فاسد و شرور و خشن و بیرحم همانند حسن میرکاظمی تشکیل میدهند که در لباس رسمی سپاه و بسیج و یا لباس شخصی وظیفه ای جز حفظ نظام ارتجاعی جمهوری اسلامی ندارند و از منافع دنیوی خود دفاع می کنند.

در پی انتشار یک ویدئو در شبکه های اجتماعی مشاهده میشود که نوجوانان دختر و پسر در بلوار چمران شیراز تجمع کردند. این تجمع به اجتماع دهه نودی ها شهرت یافته است و تصاویر نشان میدهند که دهها جوان و نوجوان در آن حضور یافته اند. تعدادی از دختران جوان بدون حجاب بودند. نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشف حجاب را جرم دانسته و تعدادی از آنها را بازداشت کردند

پدیده زن کشی صرفا در ایران اسلامی اتفاق نمی افتد. در سراسر دنیا و حتی کشورهایی که حقوق زنان محترم شمرده میشود با این پدیده روبرو هستیم. در نیمه اول سال جاری میلادی تنها در اتریش نوزده بار اتفاق افتاده است. انگیزه های بسیار متنوعی این وقایع غم انگیز را رقم میزند. اما در کشورهایی با مناسبات متکی بر مذهب که ریشه در اعماق جامعه دارد این پدیده بیش از سایر کشورها مشاهده میشود. جمهوری اسلامی بنابر اتکایش بر شرع و قوانین اسلام در بسیاری از موارد نه تنها زن کش ها مجازات نمیکند که به انحاء مختلف از آنها حمایت میکند.اسیدپاشان به زنان در اصفهان را بخاطر داریم

باری به هرجهت گزارش شد که روز پنجشنبه ۲ تیر، یک زن جوان در مشهد، در پی اختلافات خانوادگی توسط همسرش با ضربات کارد به قتل رسید. اتفاقی که بسیار و بسیار در جمهوری اسلامی شاهد خاموش آن هستیم.

27.06.2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *